Trussardi: Rodinný brand, ktorý stále stúpa na popularite

Talianska elegancia, minimalizmus a tradícia… Nielen to je Trussardi.
Lucie Švábenská

Vrchol módneho sveta dobýva nespočetné množstvo značiek, ale nie každá bohužiaľ zvládla prekonať všetky prekážky. To však neplatí o značke Trussardi, ktorá naopak zreje k čoraz väčšej dokonalosti a rozširuje sa s každým ďalším rokom jej existencie. Tento taliansky skvost dospel za roky svojej existencie k ľahkosti a elegancii, minimalizmu a zároveň jedinečnosti. Presne ako to majú Taliani v DNA. Ako to všetko ale začalo?

Trussardi-Alla-Scala-HQ

Od rukavíc až po celosvetovo úspešnú ready-to-wear

Počiatky siahajú až do roku 1911 do talianskeho mesta Bergamo, kedy sa Dante Trussardi začal zaujímať o kožené produkty a založil si podnik na výrobu kožených rukavíc. Netrvalo to však dlho a biznis sa rozrástol do väčších rozmerov. V roku 1970 tak rodinnú firmu prevzal jeho vnuk Nicola Trussardi, ktorý jej dal luxusnejší a elegantnejší smer. Vďaka tomu sa naďalej dostávala do väčšieho povedomia verejnosti a úspech iba rástol.?

cartolina-r

S tým išlo ruka v ruke rozšírenie produkcie. Ako prvá sa pridala rada ďalších kožených doplnkov a neskôr dokonca ready-to-wear kolekcie. Z Trussardi sa tak stal brand, ktorý si zakladal na inovácii a exkluzivite. Aby nové portfólio predstavil širšiemu publiku a získal tak nových zákazníkov, usporiadal prehliadky v katedrále Duomo a v budove hlavnej stanice Stacione Centrale, kde mohol doraziť doslova každý. Akcia splnila účel a medzi rokmi 1970 - 1990 zažívala značka veľký nárast v obľube a jej produkcia sa tak znovu zväčšila, dokonca nechýbali ani kolaborácie s ďalšími umelcami.

Nicola-Trussardi-1982-ok

Od tohto momentu sa Trussardi postupne finálne formovalo a skúšalo rôzne taktiky, ktoré budú mať u zákazníkov najväčší úspech. Minulý rok ale brand odprezentoval smer, ktorým sa teraz rozhodol vydať. Predstavil nových kreatívnych riaditeľov Serhata Işık a Benjamina Huseby, inovovanú verziu loga zobrazujúceho talianskeho stavača, definoval prezentačné stratégie brandu a bola uvedená prvá spoločná kolekcia FW22 definujúca novú a jasnú víziu.

Čo nás bude teda čakať ďalej? Isté je, že dôležitými piliermi značky bude udržateľnosť, sociálna zodpovednosť, diverzita a inovácia. Ako sme zároveň videli v rámci poslednej predstavenej kolekcie, ktorej sa už čoskoro dočkáme online, o štýlové moderné kúsky rozhodne nebude núdza. Poradíme vám, ktoré by vám nemali uniknúť!

FW22 je plná inovácií a IT kúskov nadchádzajúcej sezóny

Už od prvého pohľadu je zrejmé, že je FW22 viac komerčné, než sme boli doteraz zvyknutí. Celkovo ale odkazuje na výraznú zmenu. Obsahuje ako unisex, tak aj produkty špeciálne navrhnuté zvlášť pre ženy a pre mužov.

Vizuálne sa zameriava prevažne na čiernu a bielu farbu s doplnením kráľovskej modrej, ružovo púdrovej a horčicovej. Výrazným faktorom v inak minimalistickej kolekcii je potom použitie nového loga, ktoré nájdeme ako na tričkách, košeliach, tak napríklad aj na šatách.

Darling, come to me…

Ako každú sezónu, aj túto sa môžeme tešiť na krásne doplnky, ktoré váš look dovedú k dokonalosti. V rámci prehliadky a predstavenia kolekcie FW22 bolo uvedených hneď niekoľko jedinečných kabeliek… Vyhrá klasická čierna či biela, alebo výrazná tyrkysová? Nech už zvolíte akúkoľvek, sme si istí, že sa stane vašou novou najlepšou kamarátkou.

BG 220702_TC_TRUSSARDI FW22_15_0034_AB

Greyhound na záchranu talianskych stavačov

Treba dodať, že sa Trussardi nesústredí iba na „pekné“ veci a ich minimálne stopy v rámci životného prostredia, ale zaujímajú sa aj o charitatívnu prácu. To teraz ukazujú pomocou exkluzívne vytvoreného trička Greyhound, z ktorého predaja pôjde výťažok na spoločnosť Fundación Benjamín Mehnert zameriavajúcu sa na záchranu a následnú starostlivosť talianskych stavačov.

Súvisiace články
1. 8. 0222
Vydajte sa s nami - 1. diel
1. 8. 2022
Ikonické šperky KARL LAGERFELD
2. 11. 2022
DARČEKOVÉ BALENIE
1. 8. 2022
Nová kolekcie JAR 2021 je tu!